tirsdag den 4. september 2012

SPYRO - Skylander cake

Spyro - Skylander kage


Min Nevø ønskede sig en Skylander kage....
Jeg er ikke til drenge kager, de kræver de del research, da jeg ikke kender til alle de forskellige figurer i drenge-verdenen.
Men slap vist meget godt fra det...

Jeg bagte 2 kager, som jeg fyldte med en blåbær/jordbær mousse. 
Herefter blev de placeret oven på hinanden.


Jeg fik ikke taget så mange billeder denne gang, så I må nøjes med de få jeg har taget.

Opskriften på bundene er som følger:

Luftige bunde :

250 gram Smør eller margarine
700 gram Sukker
1 l Kærnemælk
800 gram Hvedemel
2 tsk. Natron

Smeltet smør eller margarine røres med sukkeret
Derefter hældes kærnemælken i lidt efter lidt.
Hvedemel og natron sigtes derefter i lidt ad gangen under omrøring.
Hældes i spingforme i forskellig størrelser og bages ved 200 grader C i alm. ovn. og ved 185 grader C i varmluftsovn i ca. 30 minutter.
Kagerne afkøles og flækkes med en brødkniv eller fiskesnøre.

Herefter fyldes kagerne med moussen og smøres op med PSC (PalminSmørCreme)og dækkes med fondant.


Da jeg jo ikke har drengebørn, kender jeg ikke så godt Skylanders, som målrettet drenge universet.
Så måtte jeg først igang med google billeder og surfe de forskellige figurer igennem.
Til sidst valgte jeg at lave Spyro, da den vist nok er en af hovedfigurerne.




En meget glad dreng på sin fødselsdag!!!
Dejligt at glæde andre, specielt børn.





3 kommentarer:

  1. Nej hvor er den fin, den næste drengekage kan så blive, når Nicklas bliver student…kageknus

    SvarSlet
  2. Ja, men så er det jo ikke en drenge kage, men mere en ung mand ;)

    SvarSlet
  3. Han skal måske ha' en Linse-kage med hue på :P

    SvarSlet

Efterlad gerne en kommentar - det gør mig glad! :)