søndag den 2. september 2012

Pillow cookies med Brownie

Pillow cookies med Brownie


Kan du lide store cookies og Brownies så er denne opskrift, lige dig.

Start med at bage en Brownie eller snyd og køb en.
Det kan jo være, at der er en lille rest tilbage, fra den Brownie du bagte for et par dage siden.

Opskriften:

225g smør
300g brun farin
3 æg
280 gram mel
2 tsk bagepulver
1/2 tsk fint salt
1/2 tsk tvekulsurt natron
 200 -300 gram chokolade knapper

Det er vigtigt når man anvender tvekulsurt natron, at man ikke bruger mere end hvad der står i opskriften. Ellers kan bagværket få en bismag af soda.

Grunden til dette er:
Tvekulsurt natron hedder kemisk set natriumhydrogencarbonat (NaHCO3)
Under bagning dannes der soda (NaCO3) vand (H2O) og kuldioxid (CO2).(får bagværket til at hæve)
Reaktionen der foregår under bagning:
2 NaHCO3 -> Na2CO3 + H2O + CO2

Nå ja, jeg havde ikke så mange chokolade knapper.
Så cookien skulle have set sådan ud. Men jeg havde ikke flere chokoladeknapper :(
Mine cookies smagte alligevel skønt, trods manglende chokolade knapper.


Nå ja, men fremgangsmåden:
Et lille stykke brownie lægges på en stor klat småkagedej og samles omkring brownien.



Lægges på bagepladen og bages i 15-18 min ved 180 grader


Resultatet




En opskrift værd at prøve, uhh de smager godt.

Pillow cookies kan også fyldes med andre ting, prøv f.eks. Oreos mums!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Efterlad gerne en kommentar - det gør mig glad! :)