søndag den 22. april 2012

Kagerester

Kagerester - cakepops uden pind.

Efter de sidste to weekenders store kageorgier, så var der en del kagerester, der var smidt i fryseren.

Smid aldrig kage ud! - har læst et sted, at det er en dødssynd.

Nå, men kage resterne op af fryseren, i røremaskinen med resterne, på med K-spaden. Nåh, ja, så havde jeg lidt chokolademousse fra en lille kage, jeg lavede til drengene.

De skulle spille Poker og ville gerne have en kage til kaffen. Jeg var igang med Justin Bieber -kagen, men forbarmede mig og kastede lige en kage sammen af lidt kage rester/ fyldrester.
Sådan så den ud:

Tilbage til røremaskinen - den med K-spaden - lige en klat eller to chokolademousse ned i skålen. Lad maskinen røre til krummerne samler sig, til en romkugle-agtig masse.
Denne bløde fugtige masse kan enten trilles og sættes på pind -cake pops.
Men nej, det kunne være sjovt at lave små mini kager. Jeg brugte Konfekt- folie kopper til formen.


Toppen er formet i hånden, med gummihandsker, er lidt arbejdskadet af mit arbejde på mikrobiologisk afdeling.
Kagerne var til en fælles skovtur med min ældste piges skole - der kom en del - så der skulle laves lidt.


Bagefter skulle de dyppes i chokolade - lys chokolade - da der var en del børn tilstede.


Så på køl....
og dagen efter smeltede jeg 5-6 marshmallows / skumfiduser med lidt vand i mikroovnen.


Herefter dyppet i farvet sukker.
Lidt pastafarve i almindeligt sukker, i en frysepose, masseres til farven er ensartet.


Og sådan kom de til at se ud:- alle 44stk.


Efterlad gerne en kommentar - det gør mig glad :)

7 kommentarer:

  1. Ja hvem ville have troet, at de nederste kager var ud af kagerester? Ikke mig og det er vel nok en god idé!
    Pokerkagen er flot - jeg kan godt lide den er enkel.

    SvarSlet
  2. Hold da op et arbejde! :-) Der var nok nogle børn, der blev glade :-) God idé at bruge kageresterne :-)

    SvarSlet
  3. Ja, de vagte lykke både hos voksne og børn.
    Det er jo en form for romkugle overtrukket med chokolade.
    Min store pige var så stolt over kagerne, at hun gik og delte ud af dem.

    SvarSlet
  4. De er rigtig fine og det er et super godt råd det der med at gemme kageresterne i fryseren. Jeg ville aldrig have gjort sådan, hvis jeg ikke lige havde læst din blog. Så nu ved jeg hvad der skal ske med kageresterne fremover. Tak for det.

    SvarSlet
  5. Ja, men det kræver selvfølgelig plads i fryseren :) - man behøver naturligvis ikke at sidde og forme alle kagerne, som jeg gjorde - men der var en film i fjernsynet,- også tager det jo ingen tid.....
    Runde kugler er nemme at lave og tro mig, de skal nok blive spist alligevel.
    Man kan vælge at samle krummerne med flere forskelige ting, alt lige fra flødeskumscremer, til opbagte cremer, smørcremer ja, sågar syltetøj, er der nogen der bruger.
    Du er altid velkommen på min blog.

    SvarSlet
  6. Super god ide med disse toppe, det må jeg prøve, har lige lavet træstammer af kagerester :0) Hilsen Ini

    SvarSlet
  7. Uha, det lyder dejligt. Endnu en god ide til kageresterne ;)

    SvarSlet

Efterlad gerne en kommentar - det gør mig glad! :)